18 Nisan 2010 Pazar

Asitane

Asitane dediğim zaman birçok insanın suratında hınzır bir gülümseme oluşuyor... O yüzden baştan söyleyeyim hayır acid house'a falan gitmedik! :P
Şaka bir yana bu garip isimli yeri (İstanbul'un eski adı, bulmaca çözenler bilir...) bir süre önce başka bir blogda okumuştum. Eskiden olsa ben gitme planı yapana kadar mekan kapanır giderdi ama artık bütün planlarıma ortak olan bir kişi olduğu için Asitane ziyaretim fazla gecikmedi. :)

Tarçınlı Humus lokmaları

Asitane geleneksel Osmanlı Saray mutfağından yemekler sunan bir mekan. Geleneksel dediysem de eminim yemekleri bir çoğunuza hiç de geleneksel gelmeyecek.

Biz yemeğe humus lokmaları ve Dane-i Bulgur-ı Hassa yani Kestane, kuş üzümü ve baharatlı bulgur pilavı ile başladık. Ana yemek olarak ise her daim menüdeki en karışık yemeği seçen ben deniz Mutancana yani Güveçte kuzu eti, kayısı, arpacık soğanı, kırmızı üzüm, bal ve badem seçerken Bootes Nohut, tarçın, kimyon ve kusüzümü ile pişirilmiş kuzu ve tavuk etli yahni olan Yahnilerin Ulsasını tercih etti. Doğrusu söylemek gerekise Bootes'in tercihi daha güzeldi.

Yemekler o kadar güzel ve o kadar doyurucular ki tatlıya yer kaldı desem yalan olur ama yemekleri bu kadar güzelse tatlısı nasıldır dişye düşünmeden edemedim ...
Sonuç olarak nar, portakal ve fıstık ile süslenmiş sakızlı su muhallebisi istedik. Su muhallebisi fanı olduğum için tatlıdan çok memnun kaldım ancak Bootes için aynı şeyi söyleyemeyeceğim, canım birden bire şekerli gülsuyunu içince yüzünün aldığı şekli görmeniz gerekirdi. Bu arada su muahllebisinin ilk kez farklı bir servisini gördüm. Burada su muhallebisi bütün olarak verilmiyor, şekerli gül suyu içine küp küp doğranıyor.

Sakızlı Su Muhallebisi

Sonuçta: Gittik, gördük, yedik, memnun kaldık : )



0 yorum:

Yorum Gönder

 
Bootes au lait. Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.
Site Meter